Haku

Tiedotteet 2005

01.02.2005 16:08

Puolustusvoimien palkkahallinnon palvelukeskus Hämeenlinnaan

Valtion toimintojen uudelleen sijoittamisen koordinaatioryhmä käsitteli 1.2.2005 puolustusvoimien palkkahallinnon palvelukeskuksen perustamista ja puolsi palvelukeskuksen sijaintipaikaksi puolustusministeriön esityksen mukaisesti Hämeenlinnaa.

Puolustusministeriö tekee helmikuun aikana lopullisen päätöksen palvelukeskuksen sijoittamisesta ja puolustusvoimien palkkahallinnon organisoimisesta palvelukeskukseksi.

Palvelukeskus aloittaa toimintansa vaiheittain kuluvan vuoden aikana. Se vastaa puolustusvoimien palkatun henkilöstön (noin 17000 palkan saajaa) palkanmaksusta ja siihen liittyvistä henkilöstöhallinnon tehtävistä. Toimintavalmiina se työllistää noin 60 henkilöä. Palvelukeskus ja uuden tietojärjestelmän hyödyntäminen mahdollistavat yhtenäisen toimintatavan puolustusvoimien palkkahallinnon toteutuksessa ja siten yhdenmukaisen sekä samantasoisen palvelun maan eri osissa.

Palkkahallinnon uutta toimintamallia on pilotoitu Hämeenlinnassa keväästä 2003 lähtien. Palkkahallinnon pilottipalvelukeskuksen seitsemän työntekijää huolehtii tällä hetkellä noin 1700 puolustusvoimien työntekijän palkan maksusta.

Tarkempia tietoja asiasta antavat puolustusministeriön ylitarkastaja Olli Suonio (puh. 09 - 160 88177) ja viestintäjohtaja Jyrki Iivonen (puh. 09 - 160 88200 tai 050 - 568 0553).

Palaa otsikoihin