Suomi osallistui Cyber Coalition 2015 -harjoitukseen
Suomi osallistui viidennen kerran Naton johtamaan Cyber Coalition 2015 -harjoitukseen 16.-20.11.2015. Kyseessä on vuosittainen kyberpuolustusharjoitus, joka on järjestetty vuodesta 2008 alkaen. NATO-maiden lisäksi harjoitukseen oli kutsuttu myös muita osallistujia.
Vuoden 2015 harjoituksen johtovastuu oli Naton kehittämisestä vastaavalla transformaatioesikunnalla (ACT), käytännön järjestelyistä vastasi Naton kommunikaatio- ja informaatiovirasto (NCIA).
Puolustusministeriön johdolla koottiin Suomen kansallinen osallistujaryhmä, johon nimettiin edustajat seuraavista organisaatioista: Puolustusministeriö, Puolustusvoimat, Keskusrikospoliisi, Kyberturvallisuuskeskus ja Jyväskylän ammattikorkeakoulun IT-Instituutti/JYVSECTEC. Harjoituksen kansallisena tavoitteena oli kyberpuolustuksen yhteistoiminnan kehittäminen ja harjoittelu kansallisesti, sekä kansainvälisesti muiden harjoitukseen osallistuvien tahojen kanssa.
Lisätietoja harjoituksesta antaa puolustusministeriössä tietoturvapäällikkö Harri Mäntylä, puh. 0295 140 480.